4. apr. 2011

Mandagstema - Fotoglede

Denne uken er tema "Fotoglede" hos Petunias mandagstema. Og bildene jeg skal vise frem viser ikke egentlig fotoglede. Men hitorien bak det gjør. Jeg elsker å ta bilder, jeg tar bilder av alt og alle og som alle andre fotointeresserte tøyer jeg både mine egne og andres grenser. Men nå har jeg tatt steget videre. Jeg søker om å få bli fotograf ved Norges Kreative Fagskole. Og for å få tatt det ene portrettet til opptaksprøven måtte jeg bruke samboeren min. Jeg sminket og kledde han opp, tok han med ut og lot han bli sittende i en kald trapp, sent på kvelden, mens det regnet - i hvertfall tre kvarter, så jeg skulle få tatt bildene mine. Ikke bare viser det fotoglede fra meg, men det viser kjærlighet i praksis fra han <3

Jeg la ut bildene i forrige innlegg for å få meninger om hvem av dem jeg skal sende til NKF, så jeg legger bare ut ett her og linker til de tre andre. Setter stor pris på om dere vil ta turen innom det andre innlegget og komme med meningene deres. Jeg pleier ikke tigge om sånt, men akkurat nå er det viktig for meg

De andre ligger HER. Tusen takk!






For meg handler fotoglede om å kose seg med bildene, med kamera, med puslingen rundt det. For meg er det å ville vise noe gjennom bildene sine, at fotoene innimellom har en dypere mening enn at de er flotte å se på. Fotoglede er mer enn en hobby, det er en livsstil.

22 kommentarer:

  1. Ja men precis så är det!

    SvarSlett
  2. Spennende historie! Masse lykke til med opptaket - bildet er er knallfint!

    SvarSlett
  3. Intressant. Ja så tycker jag med att jag känner mer och mer. Det håller på att bli en livsstil som får en att se saker jag inte sett så tydligt förr. Härligt!!
    Lycka till!!!
    Sinna

    SvarSlett
  4. Utrolig bra bilde!! Lykke til med søknaden :)

    SvarSlett
  5. Just det.. hoppas verkligen du kommer in på utbildningen:)
    Som fotointresserad ser man det som många andra inte ser.. våra ögon är lite olika de som är utan kamera helt enkelt.. så tror jag att det är:)
    Älskar din bild som är precis i färgskala som jag gillar.. Hoppas din kille inte frös rumpan av sig där på trappan;)

    SvarSlett
  6. Fin bild, lycka till håller tummarna.
    Ha en skön vecka;-)

    SvarSlett
  7. Fine ord om fotoglæde og fint billede...;-D

    SvarSlett
  8. Din sambo lever flot med din fotoglæde.. ;-) Rigtig godt billede du har valgt her..

    SvarSlett
  9. Håper du lykkes med å komme inn på skolen. Likte bildet ditt.
    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  10. Flott bilde og rørende historie. Lykke til med opptak til studier :)

    SvarSlett
  11. Nu har jag tittat på de andra bilderna också. Jag gillar allihop men allra mest den sista p.g.a. att den utstrålar extra mycket av en dokumentär känsla.

    Lycka till med ditt framtida fotograferande!

    SvarSlett
  12. Håper du kommer inn.
    Kjempefint bilde!
    Ha en fin mandagskveld :O)

    SvarSlett
  13. Ja, stor fotoglede i dette og kjærlighet fra han!! Herlig!!

    SvarSlett
  14. Så fin fotoglädje i dessa bilder!
    Kram!

    SvarSlett
  15. Din dröm kommer absolut att gå i uppfyllelse så bra och uttrycksfull som den här bilden är.
    Lycka till....

    SvarSlett
  16. Fantastisk bra bild. Fin färgskala och ljuset som faller ner för trappan är så snyggt.
    Lycka till med fotostudierna!

    SvarSlett
  17. Underbar bild!!!
    Lycka till ...

    SvarSlett
  18. Fotografi kan enten bli alt fra øyeblikks-reportasje via fammiliebilder til kunst.
    Stort spenn - derfor også spennende

    SvarSlett
  19. Stiligbilde! I første øyekast minnet det om Lisbeth Salander fra Millennium-filmene.

    SvarSlett
  20. Tusen, tusen takk for herlige kommentarer!

    SvarSlett
  21. Salander ja! Hehe, så det ikke før du sa det, men ser det nå. Stilig ^^

    SvarSlett