8. mars 2011

Himmelsk - Solen snek seg gjennom skyene

Edit 11.03.11: Når jeg postet disse bildene første gang hadde jeg helt glemt at det var en "Himmelsk" hos Petunia veldig snart. Dere får unnskylde meg (siden det er første gang jeg slenger meg på Himmelsk? *smiler pent*), men jeg bruker en post fra noen dager siden denne gangen... Her er mitt bidrag til Himmelsk #26.

I dag har solen tittet frem gjennom skyene mange ganger. I løpet av dagen var skyene tykke og den slet med å trenge gjennom. Likevel synes jeg det var fint på sin måte. Det blir litt sånn "himmelsk" med sånne - bokstavelig talt - solstråler ned på jordet. Jeg snakket i telefon samtidig som jeg tok bilder, og skyene beveget seg veldig fort og forandret seg hvert sekund, så det var ikke lett å få det helt sånn jeg ville. Men sånn er det jo bare noen ganger! Men med litt redigering synes jeg likevel det ble ganske greit.



Etterhvert letnet det litt og solnedgangen ble nydelig. Når jeg hentet eldste-trollet i barnehagen måtte jeg forte meg å knipse et bilde av den nydelige himmelen ved bussholdeplassen vår. Men hun var veeeldig klar for å komme seg hjem, så det ble med det ene. Jeg ser mange ting som kunne vært annerledes (kunne f.eks. ha droppet den lyktestolpen midt i bildet :p), men det får i allefall frem himmelen - og det var jo poenget. 

Deilig å ha solen litt lenger på himmelen igjen, så kanskje våren ikke er så langt unna som fryktet *drømmer*

For flere himmelske bilder, klikk her.

25 kommentarer:

  1. Jeg er ingen fotograf, men synes nå bildene er flotte.Spesielt det første:)

    SvarSlett
  2. Åhh, takk Bente! Veldig koselig å få sånne kommentarer :) Jeg redigerte skyene litt mørkere og da ble det litt mer stemning i bildet.

    Håper alt er bra med deg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Flott dramatik i det første bilde... " liker"

    Ha en flott dag .

    Mvh. Maria

    SvarSlett
  4. Takk, Maria! Hyggelig å lese at du likte det :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Her var jammen mye vær opp i himmelen, dramatiske skyer!!

    SvarSlett
  6. Bildene dine er flotte! En ser og fornemmer både dramatikk og forventning her! Stilig der soler sees mellom husene! Takk for hilsen! -Margit-

    SvarSlett
  7. Dramatisk vakkert. Bravo!
    God helg.

    SvarSlett
  8. Tak for din hilsen :-)
    Wauuv, hvor flot.

    SvarSlett
  9. Skiftende vær, men våren kommer snart :))

    SvarSlett
  10. Liker første bildet veldig godt, det er som om selveste Tor med hammeren skal komme ridende ut.....

    SvarSlett
  11. Tack för kommentar! Underbara bilder!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  12. Dramatiske og fine himmelbilder ... ha en himmelsk flott helg!

    SvarSlett
  13. Dramatiska och mycket vackra bilder båda två!
    Ha en bra dag & Trevlig helg!

    SvarSlett
  14. Kjempeflotte bilder! Spennende solnedgang. Ha en super ukeslutt!

    SvarSlett
  15. Hei!
    Ett gudomelig bilde det første;) Er flaks og ha kamrea på rett tid til rett sted og få tatt slikt motiv.
    Deilige farger på bilde to, sol og himmel kan virkelig lage mange vakre farger.
    Ha en himmelsk helg!

    SvarSlett
  16. Så vakre bilder! Ha en fin helg :)

    SvarSlett
  17. Hei. takk for besøket på bloggen min :)
    Skulle sende mail, men fant den ikke????

    God helg.

    Maria

    SvarSlett
  18. Hei ! Kjempeflotte bilder. Det kan virkelig vere mykje dramatikk i skyene !

    Klem frå Petrine som ønsker deg ei fin helg:)

    SvarSlett
  19. Tusen, tusen takk alle sammen! Jeg setter veldig pris på både besøket og kommentaren :)

    Maria: line_emilie88@hotmail.com :) Takk!

    SvarSlett
  20. Det er lov å bruke gamle bilder og innlegg bare man linker til innlegget (slik som her) og ikke til selve bloggen:)
    Dramatsiek skyer er flott og egentlig ganske spennende å se på!!

    SvarSlett
  21. Det er flott når solen trenger gjennom skyene, det skapes en dramatisk himmel med spennende lys! Veldig godt knipset av himmel og solnedgang :)

    Takk for fin kommentar hos meg!

    SvarSlett