4. mars 2011

Jeg har verdens beste barselgruppe :)

I dag har vært en god dag! Barna har oppført seg herlig, jeg fikk sove natten gjennom (takk, kjæresten min!), fått servert lunsj og vært på barseltreff med verdens herligste barselgruppe.

Først må jeg bare vise frem lunsjen Kjæresten lagde til meg. Rundstykke med fersk leverpostei og nystekt bacon/soppblanding. Med et glass melk ved siden av ble det perfekt!



Så er tid for å fortelle om barselgruppen min. Vi er en gjeng på fem ganske forskjellige mammaer med barn født i juli med et 14 dagers mellomrom fra yngste til eldste. Vi har fått en god tone i løpet av disse månedene,  og for meg har barseltreff vært noe jeg har sett frem til hver uke! Denne uken valgte vi å være på Jungelby Lekeland i stedet for å møtes hjemme hos en av oss - sånn som vi egentlig pleier.

I gjengen har vi 3 sterke karer og 2 veldig fine frøkner.

Tage
(Sønnen til Ida)


Jenny
(Datteren til Elin)



Marcus
(Sønnen til  Ingjerd)



Og Eline Mathilda
(Datteren til  Christine)



I tillegg har vi jo min egen kjære, gode Magnus ;) Men han sov seg gjennom mesteparten av leketiden, så det ble ikke noen vise-frem-verdige bilder av han, desverre :P

Men så var det jo å fortelle hvorfor jeg tror jeg har verdens beste barselgruppe! Jeg flytter jo om en drøy uke og var jo derfor på mitt (sannsynligvis) siste barseltreff med denne herlige gjengen i dag. Og helt på slutten av treffet tok de frem en pose. "Vi har en gave til deg", sier de. Og i posen ligger en veske jeg har siklet på leeeenge. Men det er en dyr veske og plutselig var det en utsolgt veske. Men herlige gjengen bestile den til meg og nå har jeg fått den :D I tillegg har Christine, på vegne av hele gjengen, laget et nydelig kort til Magnus. Hun er Guden av Scrapping. Kortet er laget som en liten bok med små sitater og på hver side er det bilde av et av barna. Jeg fikk klemt alle, sagt tusen takk og så måtte jeg bare gå. Tårene sitter løst for tiden. Men det er jo ikke rart man blir rørt heller da :)


TAKK, gjengen!

Nå har svigerfar vært her og hentet begge barna. Kjæresten og jeg skal ha barnefri over natten for første gang siden Magnus kom til verden. I kveld skal vi bare kose oss og slappe av hjemme, i morgen tidlig går turen til spa i Sverige. Åååhh, som jeg gleder meg! Julegaven fra svigerfar var nemlig spa med hotell og middag i Sverige. Han skulle selvfølgelig passe englene. Det blir første gang på 7,5 mnd vi kan sove sammenhengende begge to! Og så kan du legge på den siste 1,5 måneden i svangerskapet. Alle som har vært gravide vet at man ikke sover godt den perioden. Så nå er det vekk med dataen for en liten stund. Kommer selvfølgelig til å ta en haug med bilder, men blir sannsynligvis ikke noen blogging før søndag kveld. Skal nytes <3

2 kommentarer:

  1. Ååå, du er vel god :) Vi kommer til å savne dere masse vet du, så dere får komme på tønsbergbesøk i sommer så vi får sett dere! (Og du, Jenny er datteren til Elin, ikke sønnen, haha :p)

    SvarSlett
  2. Dere er gode!:*

    Haha, ja sant det :p Hun har to døtre hun. Takk, har redigert nå! :) Hehe

    SvarSlett