30. mars 2011

Oftograf - Nam

Det er startet en ny blogg - nemlig Oftograf - med nye fotoutfordringer hver uke. Denne uken er tema "Nam" og når jeg så det tenkte jeg på tre ganske forskjellige bilder. Siden jeg er helt ny med Oftograf vet jeg ikke helt hvordan det kal gjøres, men jeg velger å legge alle tre bildene i samme blogginnlegg :)

Tomater og løk - gjør nesten all mat godt så lenge det brukes riktig


Et vinglass foran peisen etter at barna er lagt - det er nam det!


Kjæresten lagde rundstykke til meg med fersk leverpostei, bacon og soppblanding 
NAM!

5 kommentarer:

  1. Herlige bilder! Og slike blogger liker jeg, slenger meg på jeg også :)

    SvarSlett
  2. Gøy at du har blitt med på oftograf! Stilige bilder!

    Jeg pleier å gjøre to forskjellige ting når det gjelder å linke til bildene. Siden man uken etter kan stemme over bildene er det greit å ha en link til hvert bilde.

    Det første alternativet er å lage et innlegg per bilde.

    Det andre alternativet er å linke til bloggposten for det første bildet, og så legge inn link direkte til hvert enkelt bilde for de andre bildene.

    SvarSlett
  3. Aah, det kan jeg prøve! Takk for tips :)

    Så bra, Christine :D

    SvarSlett
  4. Hei på deg! Tusen takk for koselig kommentar. Bare å spørre hvis du lurer vettu. ;)
    For å få så store bilder trykker jeg på bildet og endrer det "liten, medium, stor, ekstra stor" inne der jeg skriver innlegget. Avogtil trykker jeg på "orginal størrelse" eller hva det nå er. Dette ser jeg ettersom hva som passer best. Er jeg ennå ikke fornøyd trykker jeg på "HTML" slik at html kodene vises. Oppe til høyre tror jeg, der jeg skriver innlegget. leter meg frem til lengde og bredde og endrer tallene som står til litt større tall. Må endre like mye bredde og lenge da, så bildet plutselig ikke blir langt og smalt eller kort og bredt. ;)
    Jeg er RæVVa på å forklare. I know. :P

    Bildene med fargebokser lager jeg på photoshop. Begynner med et hvitt ark, legger inn bilder der jeg vil ha det og farger der jeg vil ha det. Verre er det ikke. :P

    SvarSlett
  5. Lillemor ble forreste 2 år i februar. Hihi. ;)

    SvarSlett